reede, 17. august 2012

Valmistume 24.augustiks!

Niisiis, meil on tulemas pulmad- 24.08.2012.

Kõik see trall algas aasta tagasi, mil sai tehtud elu suurim otsus. Ja algasid ettevalmistused pulmadeks! Eelarve koostamine, raha kogumine, külaliste nimekirja koostamine, toidu valimine, riided, ehted, sõrmused, jalanõud, kaunistused peokohta, lipp, pruudikimp, autokaunistus, tort, pulmavana, fotograaf, registreemispaik, peokoht, ametimärgid, mängud ja muud pisidetailid (nt sukapael, kaunistused soengusse, tordilabidas, šampusepokaalid jms).

Ja, oi, ma ütlen, see on üks suur planeerimine ja hullumaja! ;)

Nüüd aga natukene lähemalt...

Meie pulmade eelarveks on pea 3000 eurot.
Hetkel (30.05.2012) on meil olemas alkohol (viinad ja veinid; šampused ostame peagi, kui külalised hakkavad teavitama oma tulekust ning samuti peab ehk ka viina ja veini juurde võtma), pulmavana(teeb ka ise muusikat) sai pool aastat tagasi kinni pandud ning sel nädalavahetusel saame temaga kokku, fotograafiks on peigmehe onupoeg, peopaigaks on peigmehe maakodu, registreerimine toimub minu kodulinnas (28.05.2012 viisime abiellumisavalduse perekonnaseisuametisse ning eelnevalt maksime Interneti teel riigilõivu 19,17 eurot). Nii muuseas, ma võtan peigmehe perekonnanime endale, nii igav, eks? :D

Pruutkleit on mu ema oma, mis on 11 aastat vastu pidanud, et saaks taas särada. Minu kingad on juba siin blogis figureerinud (Lätist ostetud). Peigmehel on olemas ülikond, triiksärk, kingad (kodukohast), lips (Tartust).


Minu ehted, mis on tellitud http://pruutpaar.ee/ lehelt. Pärlid nagu ikka! :D


Sõrmustepadi, mis on tellitud http://saledorno.eu/ lehelt:

Sukapael, mis on ostetud Tartu Abakhanist:
Nüüd natuke midagi  kutsete valmistamise perioodist:








Ametimärgid, mis on tellitud http://eestimaine.ee/site/index.php  lehelt:
Ning nüüd mõned pisidetailid.
Neid lippe on kaks tükki ning lähevad auto külge.
 Paar näidet mängude auhindadest:

Kleepsud, mis lähevad auto tagaklaasile:
Nüüd aga pildid ideaalsoengust, -tordist, -pruudikimbust, -autokaunistusest:


Eks näis, kuidas tegelikult välja kukuvad. ;)

Aga jah, muidugi, sõrmused! Meil on traditsioonilised abielusõrmused.


Update: 12.06.2012
Käisime reedel Tartus, et saaks sõrmused viia Olev Põllu juurde graveerida. No, ja teate... Kuna ma jätsin selle paberi maha, kus olid kirjas kõik tema kontaktandmed, siis oli tema nn kontori ülesse leidmine täitsa... Täitsa... Põnev? Umbkaudu jäi meelde aadress, kuid selle järgi otsustades tundus maru kahtlane, et Olev Põld töötab kirikus! Käisime korra paaris lähiümrbuses olevas ettevõttes, et kontakte kuskilt saada. Saime Olevi mobiili numbri ning helistasime. Jah, seal tema siis töötabki. Oh ja, ta on nii meeldiv inimene! Ja muidugi oleme me tema tööga, mis oli äärmiselt kiire, väga rahul, ülimalt rahul! Vapustav! Ja nii odav.. Vähemalt mulle tundus, kuna ... Kuigi jah, ma olin selleks ajaks kursis vaid ühe kullasepa andmetega sellest, kui palju graveerimine maksta võib, siis arvestasin ma ju 2x rohkem. Olev ei küsinud ühe tähe pealt mingit summat vaid ütles konkreetse summa sõrmuse paari kohta (2 sõrmust) ehk siis lihtsalt tööraha.

Tartust soetasime veel mõned helerohelised lindid pulmalaulikutele ja valged lindid autodele. Lisaks ostsime pulmade otstarbeks ka ühe mündikoti, mida kasutame sukapaela maha mängimisel. Me ei tee tavapärast pruudipärja maha mängimist, vaid leidsime endale huvitavama versiooni ja nii jääb ka mingi märkimisväärne mälestus uuele pruutpaarile (uus pruut saab endale sukapaela ja uus peigmees saab mündikoti mitme mündiga).

Tartust leidsin viimaks endale sobivam kihlasõrmuse, mille mu kallis K ära ostis. Kahjuks pean tõdema, et mul on niivõrd pisikesed sõrmed, et pean selle sõrmuse väiksemaks laskma teha. Mu abielusõrmus on suurus 15 (ja ega väiksemaid sõrmuseid ei tehtagi!), kuid kihlasõrmus, olles samas suuruses, logiseb selles sõrmes... Ah, ta logiseb mul juba igas sõrmes.

Lisaks käisime ka mu kodulinnas, kus soetasime pisikese hobuseraua, millele on kirjutatud "Leiba lauale, õnne kodule", et lüüa see pulmapäeval enda majas kuskile seina.
Sain ka ema juurest kätte oma pulmakleidi, mis tuli keemilisest puhastusest. Siiani pole ma seda kilest välja võtnud, et korralikult üle vaadata, kuid mis siiani näha on olnud, et mõned lillekeste (kaunistused) õmblused on lahti ja selja taga oleva lipsukese peab kuidagi nii kinni õmblema, et ei peaks nööpnõeltega panema. Eelnevalt on seal ilmselt olnud nööpnõelad, sest (ma ei osanud sellele varem tähelepanu pöörata) peale keemilist pesu on vaid üks nööpnõel omal kohal. Muidu on mu kleidike küll väga ilus säravvalge.

Pühapäeval sai peigmees ka pulmavanaga kokku. Üksi jah ja sellepärast, et ma jäin ju haigeks ning ega mul suust mingit häältki välja tulnud. Muidugi pean mainima, et meie pulmavana on naine.
Mind natuke ajas närvi see, et selgus, et tema töötasu sisse käib pulmalaulikute valmistamine, ametimärkide tegemine, tanu ja põlle tegemine, auhindade ostmine ja võib-olla veel midagi, mis mulle ei meenu, aga mul on olemas kiri, milles ma temalt küsisin, et kui tahaksime temalt abi nende asjade valmistamisel/saamisel, et kas siis läheb tema töötasule juurde ning ta vastas, et läheb. Okei, see selleks, kuna ma olen rahul oma tellitud ametimärkidega ega soovi neid puuklotsikesi, mida kohtab igas pulmas ja samas... Mina ei tegele laulikuga, sellega pusib nüüd juba K õde. Põlle ja tanu meil pole ning selle saame siis tema poolt. Pulmavana mainis, et ta teeb alati igale pruutpaarile uue tanu ja põlle, kuna see jääb siiski meile mälestuseks.
Mis siis veel.. Muidugi meil on need 4 pudelikest auhindadeks ära ostetud, ent need polnud teab mis kallid ning kui me neid just ämmadele-äiadele ära ei kingi, siis jäävadki ju meile mälestuseks.

Peigmehel on muidugi selline pisike soovike, et ta tahaks, et tema isa mängiks lõõtsaga mingi osa meie valsist. Oleks vist uhke oma isa muusika saatel valssi tantsida. Ühe sõnaga, pulmavana lubas peigmehe isa moosida.

Tegelikult on meil praeguseks ära tehtud nii palju asju, et jah... Ma ei teagi mida öelda... Et... Et...Nüüd tuleb välja, et pulmavana oleks saanud seda ja toda teha, aga samas ega need asjad, mida tema omalt poolt nüüd pakkus ei ole olnud teab mis kaela murdvad. Need on ammud tehtud, et saaks pisiasjad kaelast ära ja oleks lihtsam.


Kihlasõrmus:


 Mündikott:


Update: 15.07.2012
Nii, nii... Viis nädalat on aega! Ega midagi väga polegi vaja teha, kuna nii palju asju on ammu juba korda aetud ja teised inimesed tegelevad muude toimingutega nagu näiteks toitlustus jms.
Aga täna käis mu kaasa õe sõbranna mulle prooviseongut tegemas või õigemini kätt harjutamas. Loodame peagi veel kohtuda enne pulmi, et kõigi vahenditega soengut teha (juukselakk, geelid jms).
Ja mis veel... Oma auto peame pulmaautoks tegema, kuna soovitud autot ei saa.
Kleidiga on ka veel mõtlemist, kuna ei tea, kas käiseid tasub ära võtta või mitte (äkki ei ole kleit siis nii efektne) ja ei tea kas üldse jääb ilus.
Muud lisada pole praegu.

Update: 24.07.2012
Nüüd, mil on kuu veel jäänud...
Kõik on ilmselt kontrolli all nagu ka eelnevalt.
Külaliste nimekiri on paigas, kuigi paar perekonda ei tea, kas võtavad lapsed kaasa või ei.
Eelmisel nädalavahetusel saime pulmavanaga kokku, et paari asja arutada veel... Jajah, egas muud midagi. Saime isegi hinnast alla, kuna meil on ju endal palju asju ise tehtud juba. See on meeldiv!
Pulmakleidist... Kõik jääb nii nagu on. Ilmselt see pidigi nii minema, sest selline tunne oli ju algusest peale. Pole mõtet kleiti ümber teha ja ära rikkuda, see on praegusena ka väga ilus.
See nädalavahetus plaanime ilmselt Tartusse minna, et mõningaid asju otsida (küünal, tordikaunistus, ehted jms). Jaa, need ehted... Mul on nad olemas, aga peigmehe utsitusel lubasin teisi ka vaadata, kuna ta on ebausklik ja luges nüüd kuskilt, et pruut, kes pulmapäeval pärleid kannab, sellel on kurb elu vms. Ühesõnaga, kui ma midagi ilusat leian, siis ostaks ära, aga mind näiteks üldse ei kõiguta see pärlite teema.
Ahjaa, mis meelde tuli... Kuna mu kaasa tädi lipu tegemisest loobus, kui kuulis, et ka pulmavana teeks... Aga kuna mu kaasale eriti ei meeldinud see pisike kribu lipp, siis lõpuks tegi üldse peigmehe ema minu meelest väga kauni ja suure lipu meile valmis! Aplaus talle.

Update: 4.08.2012
3 nädalat on veel jäänud.
Võin öelda vaid seda, et mida rohkem asju kellegagi läbi arutada, seda hullemaks olukord läheb.
Täna aga käisime kondiitriga natuke tordist rääkimas ning palusime ka paar proovitükki, millele lähen kolmapäeval järgi. Samuti käisime lilleäris ka. Muutsin pisut lilli ning andsime oma kanga, mis tulevad auto linkide külge. Nii muuseas, peigmees ikka hullult sebib pulmaautoks Volgat ja ilmselt saamegi Tartust Volga.
Ma näen aeg-ajalt pulmi unes ka... Hmmmmmm. Närv on kergelt sees ja mida kuradit ma siis 24. august teen?!?? Kukun pillima ka veel... Oeh, ma lihtsalt loodan, et kõik läheb hästi ja ma ei pea milleski ega kelleski pettuma!

Update: 08.08.2012
Nii... Nädalavahetusel oli meil üsna tihe graafik... Pühapäeval tuli fotograaf (ma pean lihtsalt ära mainima seda, mida mulle pidevalt mainitakse.. ta olevat Tartus üsna nõutud fotograaf ja  tänu jumalale, on ta mu kaasa onupoeg! :D) meile külla ja arutasime temaga marsruuti ja mõningaid etappe pulmast.
Peale teda tuli meie juurde mu kaasa tädi, kes natuke kohendas mu kleiti.
Peale seda külaskäiku jõudis meie juurde mu kaasa õde, kes meil on vastutav isik toidukorralduses. Ühesõnaga, me arutasime menüü üle ja panime kogused paika.

Täna käisin meie proovitordil järel.. Ja oh, kui isuäratavad ja kaunid need tükikesed on!


Update: 17.08.12
Täna sain kätte vihmavarju, mille tellisin tuttavalt lehelt: http://www.pruutpaar.ee/.




Nii ja nüüd ongi vaid nädal jäänud.. Ja nüüd valmistab mulle peavalu (okei, otseselt ei valmista, kuna mina ei pea sellega õnneks tegelema) nõude laenutamine, kuna nüüd hakkab nendest kohtadest (2 asutust, kust soovisime nõusid saada), millega on läbirääkimis peetud juba mitu kuud tagasi, et neil tulevad üritused sisse selleks päevaks ning nad ei saa meid aidata. Väga tore, eks? Ja mis me siis nüüd tegema peame, pulmad ära jätma?? Hea küll, ma usun, et asi nii hull ka pole. Kui kuidagi ei saa, siis kuidagi ikka saab. Ma väga ei viitsi ega taha sel teemal pikemalt peatuda.

Update: 19.08.2012
Olen siin 2 päeva juba närvitsenud, kuna mõningad asjad hakkavad koost kukkuma. Nimelt on meile kahest kindlast kohast nõude laenutamine ära öeldud ning ülejäänud kohad, mida on läbi helistatud, kas vastavad eitavalt või lubavad tagasi helistada, mida nad siiani aga teinud pole. Meil on pulmad 5-e päeva pärast!!!... Peale selle langesid ära mõningad teenindajad, ka viimasel hetkel. Siis sain ma teada, et mõningaid sooje toite ei taheta ka meile enam pakkuda, kuna see koht, kuhu tellimuse sisse andsime, sinna läheb suurem üritus sisse. Kuradi väga tore ma ütleks! See suhtumine... Ma ei oska enam midagi öelda. Jätame pulmad ära?? Ma enam ei imestaks ka kui mul konkreetselt pulmapäeval keegi poetab, et seda ei saa ja toda ei saa ikkagi. Ma vist lähen kergelt öeldes hulluks.

Igatahes hakkasin ma kohe eile asju ajama ja enam-vähem hakkas laabuma ning mingid lahendused on siiski olemas. Loodame, et nii ka jääb, muidu ma lihtsalt esitan kaebused igale ettevõttele. Tõsiselt.

Lisaks avastasin ühe ebakorrektsuse meie pulmalipul.

Kas tõesti pulma eelsed päevad ongi need kõige hullemad? I guess so.
Lihtne soovitus abiellujatele: kui tahate, et kõik korralikult sujuks, ajage kõiki asju ise otse konkreetsete isikute mitte läbi vahendajate (meil on juba mingid segadused, kuna kõigi jutud on nii erinevad). Samuti soovitan võtta kirjalikud kokkulepped, olgu need kasvõi meilil ning ja muidugi... Raha paneb kõik asjad paika!

Update: 22.08.2012
Täna käisime Sooru Rahvamajas nõudel järel. Oh, seda õnne, et nemad meile oma teenetega vastu tulid. Meeletult sõbralik suhtumine ja abivalmidus.

Mainin ära ka, et mind ajab see juba üsna närvi, et viimasel nädalal inimesed ärkavad ja mu telefon muudkui heliseb, et kas öömaja saab ja mis lillesoovid on. Kas oli seda raske küsida siis, kui öeldi ära, et tullakse pulma? Ei, mul pole probleemi kedagi kuskile majutada, aga siiski. Muidugi on ka vahva seik see, et ühe pere laps otsustas ka nüüd lõpuks, et soovib siiski pulma tulla. Hmm, tevitamise tähtaeg on mitu head nädalat tagasi kukkunud ju.  Ühesõnaga, ma näen selles vaid ebaviisakust.










0 kommentaari:

 

Reach for the stars... As high you can go! Template by Ipietoon Cute Blog Design

Blogger Templates